Paní Marii jsme před nedávnem vyřídili pojistnou událost, kdy byla na delší pracovní neschopnosti s komplikacemi způsobenými Covidem. Plnění jí bylo vyplaceno a tak jsme si zavolali, jak byla spokojená a zda vše proběhlo podle jejích představ. Při té příležitosti zmínila, že přemýšlí s manželem nad pojištěním domácnosti a odpovědnosti za škodu. Prostě až se uvidíme, tak to pořešíme…
Navrhli jsme, že to můžeme vyřešit bez osobní návštěvy a vše prostřednictvím hovoru přes WhatsApp a dále e-mailem. Z jejího pohledu trochu novota, ale proč to nezkusit! V mnoha případech komunikujeme přes aplikaci ZOOM, která nám zároveň sdílí naši obrazovku. Ale manželé neměli k dispozici počítač, tak to nebylo možné. Každopádně pro náš účel WhatsApp přes telefon byl dostačující.
Tak jsme si zavolali přes kamery, abychom se všichni viděli a spolu s manželem vše prodiskutovali.
Jedná se o jejich domácnost 3+1 s výměrou 75m. Probrali jsme společně cenu vybavení včetně nedávno rekonstruované koupelny. Jednoduchým součtem majetku jsme došli k ceně vybavení domácnosti ve výši 500.000 Kč. Tato je dle jejich představ dostačující. Součástí pojištění by chtěli mít také pojištění odpovědnosti za škodu. Z našich zkušeností doporučujeme vyšší částky případného maximálního plnění v řádech vyšších jednotek milionů. Naše doporučení po vzájemné diskusi vzali za své a souhlasili s částkou 10 mil. Kč. Poslední požadavek byl pojištění dvou kol, která musí být součástí pojištění (cena obou dohromady 40.000 Kč). Takový byl náš první videohovor ve věci tohoto pojištění, trval přibližně 20 minut.
Dále jsme se dali do práce my a v kanceláři připravili nabídky od 3 konkurenčních pojišťoven. Ze zkušenosti jsme nabídli řešení od Kooperativy pojišťovny, Direct pojišťovny a České podnikatelské pojišťovny (u této také máme v rámci sítě Renomia Network exkluzivní produkt s nadstandardním krytím). Z naší strany u řady klientů předkládáme nabídky dokonce všech devíti s námi spolupracujících pojišťoven (většinou při detailním srovnání velkých rodinných domů).
Jaký byl výsledek? Cenově se pojišťovny lišily od 2156 Kč po 3107 Kč ročního pojistného. Zásadní jsou však rozdíly v dílčích limitech jednotlivých pojištění. Důležité mohou být také rozdíly při možném plnění z pojištění odpovědnosti – ne každá pojišťovna plní například za škodu na rozbitém mobilu nebo počítači.
Všechny 3 kompletně vypracované nabídky jsme dále odeslali paní Marii na email a domluvili se na druhém videohovoru! Přitom jsme podrobně probrali rozdíly zaslaných řešení a doporučili naše řešení. Výsledkem bylo rozhodnutí pro vybranou variantu pojištění.
Kompletně vypracovanou smlouvu včetně pojistných podmínek a informací k platbě pojistného jsme zaslali na email paní Marii. Smlouvu uzavíráme v těchto případech tzv. zaplacením, tedy není potřeba osobní podpis smlouvy. Stačí prostě zaplatit pojistné a smlouva je platná!
Co na to říkáte? Je to také varianta třeba REVIZE vaši stávající smlouvy?